BMW S 1000 RR - widok od boku

W ostatnich dniach miałem przyjemność zrobić krótki test motocyklem BMW S1000RR w nowej wersji. Przyznam szczerze, że jestem miło zaskoczony nowym modelem.Oczywiście nie mogło być inaczej. Niemcy jak to Niemcy są perfekcyjni w każdym calu. Motocykl jest wyważony idealnie. Zmiany jakie zaszły w nowym modelu w moim odczuciu są tylko na plus. Pod koniec ubiegłego sezonu jeździłem na wcześniejszej wersji i jeżdżąc na tej czuje się różnice w prowadzeniu i przyspieszaniu. Ale żeby nie było tak ładnie cały czas, znalazłem jeden minus 🙂 Producent nie daje w standardzie tankpada i trzeba go sobie dokupić osobno.

Motocykl posiada bardzo wiele opcji dostępnych bezpośrednio z wyświetlacza, oprócz standardowo prędkości raz wybranego trybu jazdy możemy wyświetlać:

  • aktualną godzinę
  • maksymalny kąt nachylenia motocykla dla zakrętu w lewo oraz w prawo (zerowany po wyłączeniu zapłonu)
  • opóźnienie podczas hamowania
  • jedną z następujących informacji: zasięg na pozostałym w baku paliwie, średnią prędkość, licznik dzienny 1, licznik dzienny 2, licznik przebiegu całkowitego
  • temperatura silnika
  • aktualny kąt pochylenia
  • informacje na temat redukcji momentu obrotowego układu DTC

Motocykl posiada także możliwość wyświetlania informacji o okrążeniach, gdzie są rejestrowane czasy, prędkości, kąty pochyleń itp.

Parametry techniczne

 

Silnik
Rodzaj Chłodzony wodą/olejem, 4-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy, cztery tytanowe zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu w głowicy
Średnica cylindra/skok tłoka 80 mm x 49,7 mm
Pojemność 999 cm3
Moc znamionowa 146 kW (199 KM) at 13.500 rpm
Maks. moment obrotowy 113 Nm przy 10.500 obr/min.
Stopień sprężania 13.0 : 1
Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Wtrysk elektroniczny
Kontrola emisji spalin Dwa 3-drożne katalizatory o obiegu zamkniętym, kontrola emisji zgodna z normą EU-3, elektronicznie sterowane zawory interferencyjne i sterowany zawór akustyczny w układzie wydechowym
Osiągi/Zużycie paliwa
Prędkość maksymalna Ponad 200 km/h
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 90 km/h 5.7 l/100 km
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 120 km/h 5.9 l/100 km
Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa super i premium, o liczbie oktanowej 95-98 (czujnik spalania stukowego, moc znamionowa dla benzyny o LO 98).
Instalacja elektryczna
Alternator Alternator trójfazowy 350 W
Akumulator 14 V / 10 Ah, bezobsługowy
Przeniesienie napędu
Sprzęgło Wielotarczowe w kąpieli olejowej, sterowane mechanicznie, z układem Anti-Hopping
Skrzynia biegów 6-stopniowa o stałym zazębieniu ułożonym w jednej płaszczyźnie
Napęd Łańcuch 17/45
Kontrola trakcji ASC
Zawieszenie/Hamulce
Rama Rama mostkowa z odlewu aluminiowego, silnik stanowi część konstrukcji nośnej
Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła Widelec upside-down, O 46 mm, regulowane tłumienie kompresji i odbicia
Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła Podwójny wahacz z odlewu aluminiowego, płynna regulacja tłumienia kompresji i odbicia
Skok zawieszenia przód/tył 120 mm / 120 mm
Rozstaw kół 1.425 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 96.5 mm
Kąt nachylenia główki ramy 66.5°
Koła Odlew aluminiowy
Rozmiar obręczy, przód 3.50 x 17″
Rozmiar obręczy, tył 6.00 x 17″
Opony, przód 120/70 ZR 17
Opony, tył 190/55 ZR 17
Hamulce, przód Dwie pływające tarcze, średnica 320 mm, stałe zaciski cztertłoczkowe
Hamulce, tył Jedna tarcza, średnica 220 mm, pływający zacisk jedno tłoczkowy
ABS BMW Motorrad Race ABS (częściowo zintegrowany), odłączalny, tryby jazdy
Wymiary/masy
Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 815 mm
Długość łuku krokowego na pusto 1805 mm
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 17,5 l
Rezerwa paliwa Około 4.0 l
Długość 2050 mm
Wysokość (bez lusterek) 1140 mm
Szerokość (z lusterkami) 826 mm
Masa sucha 175,5 kg
Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1) 204 kg
Dopuszczalna masa całkowita 403 kg
Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) 207 kg

Zdjęcia

BMW S 1000 RR - widok od boku BMW S 1000 RR - widok kierownicy BMW S 1000 RR - widok przód-bok BMW S 1000 RR - widok od przodu BMW S 1000 RR - widok od boku 2

Wyposażenie dodatkowe

Jako pozostałe wyposażenie motocykl posiada alarm, dodatkowe możliwości trybów pracy, a także tempomat.

Alarm jest dość głośny i uzbraja się po około 30 sekundach po wyłączeniu zapłonu. Jest jednak jedno małe „ale”. Trzeba z nim uważać, ponieważ mi się prawie włączył podczas tankowania na stacji benzynowej. Jest więc on dość czuły.

Jeśli chodzi o tempomat, to mam co do niego mieszane uczucia. Przetestowałem i sprawuje się dość fajnie- włączamy i nie martwimy się manetką gazu, jednakże to nie jest to samo co w samochodzie, że włączając tempomat możemy rozluźnić nogi i położyć je swobodnie na podłodze. Tutaj nadal tą ręką musimy trzymać kierownicę, no chyba, że ktoś będzie jechał autostradą i ma zamiar cały czas jechać bez trzymania.

0 120

Dawid Baruch
Dawid Baruch

websitefacebook

Z zawodu jestem informatykiem. Na co dzień zajmuję się programowaniem w języku PHP oraz rozwijaniu aplikacji dla IP.Board. Prowadzę forum internetowe z polskim wsparciem IP.Board dostępne pod adresem www.ipsbeyond.pl. Jestem także pasjonatem motocykli oraz fotografii. Znaleźć mnie możesz na serwisach społecznościowych takich jak Facebook, GoldenLine, Google+, Linkedin, Twitter.