BMW S 1000 RR

Od 2009 roku, kiedy pojawił się ten motocykl był on moim marzeniem. W końcu w tym roku udało mi się częściowo spełnić to marzenie i odbyć jazdę testową.

Była to wrześniowa sobota, pogoda taka sobie, od czasu do czasu trochę popadało delikatnie. Na szczęście w niczym to nie przeszkadzało aby pojeździć na moto, więc udałem się do Dilera CM Rider.

Na samym początku trochę papierologii, później krótkie szkolenie z obsługi motocykla, a właściwie tego, gdzie się zmienia tryby pracy itp, później montaż kamerki i jazda. Jedziemy na krótką wycieczkę… Trasa liczyła sobie około 40km, ale mniej więcej w połowie zamieniłem się motocyklem z innym uczestnikiem na S 1000R, o wrażeniach z jazdy na tym motocyklu piszę we wpisie:…. .

Sama maszyna spisywała się rewelacyjnie tryb pracy miałem ustawiony na sport, gdyż jak wyjeżdżaliśmy to było sucho i bezdeszczowo. Moc oddawana jest wręcz natychmiast. Czuć przyspieszenie i to, że motocykl ma trochę ponad 190KM. Ale prawdziwy potencjał przyspieszenia można było poczuć na autostradzie, gdzie mogliśmy rozwinąć trochę większą prędkość niż 50km/h. Jazdę tym motocyklem mogę porównać do tego, co się widuje w TV podczas startów rakiety. Tak, ten motocykl przyspiesza jak rakieta… Według niektórych źródeł przyspieszenie od 0-100km/h wynosi 2,7s, co można porównać do najwyższej klasy samochodów sportowych.

BMW S 1000 RR w wersji na rok 2014 charakteryzuje się następującymi parametrami:

Silnik
Rodzaj Chłodzony wodą/olejem, 4-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy, cztery tytanowe zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu w głowicy
Średnica cylindra/skok tłoka 80 mm x 49,7 mm
Pojemność 999 cm3
Moc znamionowa 142 kW (193 KM) przy 13 000 obr/min.
Maks. moment obrotowy 112 Nm przy 9 750 obr/min.
Stopień sprężania 13.0 : 1
Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Elektroniczny wtrysk w kanale wlotowym/Cyfrowy system sterujący silnikiem z czujnikiem spalania stukowego (BMS-K+)
Kontrola emisji spalin Dwa 3-drożne katalizatory o obiegu zamkniętym, kontrola emisji zgodna z normą EU-4, elektronicznie sterowane zawory interferencyjne i sterowany zawór akustyczny w układzie wydechowym
Osiągi/Zużycie paliwa
Prędkość maksymalna Ponad 200 km/h
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 90 km/h 5.7 l/100 km
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 120 km/h 5.9 l/100 km
Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa super i premium, o liczbie oktanowej 95-98 (czujnik spalania stukowego, moc znamionowa dla benzyny o LO 98).
Instalacja elektryczna
Alternator Alternator trójfazowy 350 W
Akumulator 14 V / 10 Ah, bezobsługowy
Przeniesienie napędu
Sprzęgło Wielotarczowe w kąpieli olejowej, sterowane mechanicznie, z układem Anti-Hopping
Skrzynia biegów 6-stopniowa o stałym zazębieniu ułożonym w jednej płaszczyźnie
Napęd Łańcuch
Zawieszenie/Hamulce
Rama Rama mostkowa z odlewu aluminiowego, silnik stanowi część konstrukcji nośnej
Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła Widelec upside-down, O 46 mm, regulowane tłumienie kompresji i odbicia
Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła Podwójny wahacz z odlewu aluminiowego, płynna regulacja tłumienia kompresji i odbicia, odmienna charakterystyka pracy dla jazdy szybkiej i wolnej
Skok zawieszenia przód/tył 120 mm/130 mm
Rozstaw kół 1422.7 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 95.99 mm
Kąt nachylenia główki ramy 65.99°
Koła Odlew aluminiowy
Rozmiar obręczy, przód 3.50 x 17″
Rozmiar obręczy, tył 6.00 x 17″
Opony, przód 120/70 ZR 17
Opony, tył 190/55 ZR 17
Hamulce, przód Dwie pływające tarcze, średnica 320 mm, grubość 5 mm, stałe zaciski cztertłoczkowe
Hamulce, tył Jedna tarcza, średnica 200 mm, grubość 5 mm, pływający zacisk jedno tłoczkowy
ABS Opcjonalne wyposażenie dodatkowe: Przełącznik wyboru jednego z 4 trybów pracy ABS (wyłączony, Rain, Sport, Race, Slick)
Wymiary/masy
Długość 2056 mm
Szerokość (z lusterkami) 826 mm
Wysokość (bez lusterek) 1138 mm
Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 820 mm
Długość łuku krokowego na pusto 1810 mm
Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1) 204.5 kg (204,5 kg z układem Race-ABS)
Masa sucha 2) 178 kg
Dopuszczalna masa całkowita 405 kg
Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) 203 kg
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 17.5 l
Rezerwa paliwa Około 4.0 l

 

Pierwsza przejażdżka, choć trochę w deszczu, naprawdę była superowa, tak dobra, że tydzień później udałem się na kolejną jazdę testową, ale tym razem u Dilera BMW Dobrzański… Ale o tym opowiem w kolejnym wpisie.

Tymczasem zapraszam jeszcze do obejrzenia krótkiego filmu z tej przejażdżki.

0 30

Dawid Baruch
Dawid Baruch

websitefacebook

Z zawodu jestem informatykiem. Na co dzień zajmuję się programowaniem w języku PHP oraz rozwijaniu aplikacji dla IP.Board. Prowadzę forum internetowe z polskim wsparciem IP.Board dostępne pod adresem www.ipsbeyond.pl. Jestem także pasjonatem motocykli oraz fotografii. Znaleźć mnie możesz na serwisach społecznościowych takich jak Facebook, GoldenLine, Google+, Linkedin, Twitter.