Yamha YZF 600R Thundercat

Moja przygoda z motocyklami zaczęła się od kupna maszyny Yamaha YZF 600 R Thundercat. Był to typowy motocykl sportowo-turystyczny. Jego moc nieznacznie przekraczała 100KM. Posiadałem go przez parę lat. W okresie wiosenno-jesiennym był niezastąpionym środkiem transportu, który woził mnie i Żonę. Życie się tak potoczyło, że postanowiliśmy się rozstać z naszym „kociakiem”, a zacząć się przygotowywać do powitania naszego Synusia – Kajtka. Obiecaliśmy sobie wtedy, że nie zrezygnujemy z naszej pasji, ale ją odstawimy na jakiś czas… Tak minęły prawie dwa lata… Ale nie, to nie ta bajka. W każdym bądź razie nadszedł ten czas, kiedy postanowiliśmy „odwiesić” naszą pasję. Tym razem wybór padł na zupełnie inny rodzaj sprzętu, a mianowicie BMW S 1000 RR.

Ale wracając do kociaka:

Silnik
Typ: Czterosuwowy, czterocylindrowy w układzie rzędowym
Rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność skokowa 598 cm3
Średnica x skok tłoka 62 x 49,6 mm
Stopień sprężania 12 : 1
Moc maksymalna 105KM przy 11500 obr/min
Maksymalny moment obr. 66Nm przy 9500 obr/min
Zasilanie cztery gaźniki Keihin CKVD 34/4
Smarowanie obiegowe, pod ciśnieniem
Rozruch Elektryczny
Alternator 260W
Akumulator 12 V 10 Ah
Zapłon Elektroniczny
Chłodzenie Ciecz

 

Przeniesienie napędu
Przeniesienie wstępne 1,17
Sprzęgło Wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów 6 stopniowa
Przełożenia I-2,85, II-1,95, III-1,55, IV-1,33, V-1,19, VI-1,07
Przeniesienie końcowe Łańcuch o-ring 3,13

 

Podwozie
Rama Otwarta, boczna, stalowa
Zawieszenie przód dobicia i odbicia amortyzatorów
Wysokość siedziska 805 mm
Zawieszenie tył i odbicia amortyzatora
Hamulec przedni podwójny, tarczowy, dwutłoczkowe zaciski
Hamulec tylny pojedynczy, tarczowy
Ogumienie przód 120/60-17
Ogumienie tył 160/60-17

 

Wymiary i masy
Długość 2145 mm
Wysokość siedzenia 805 mm
Rozstaw osi 1415 mm
Masa sucha 187 kg
Masa do jazdy 212 kg

 

Dane eksploatacyjne
Prędkość maksymalna 240 km/h
Zużycie paliwa 4,5 – 7 l/100km
Przyspieszenie 0-100 km/h w 3,5 s, 0-200km/h w 11 s

 

A tak wyglądał mój kociak:

Yamha YZF 600R Thundercat Yamha YZF 600R Thundercat Yamha YZF 600R Thundercat Yamha YZF 600R Thundercat Yamha YZF 600R Thundercat Yamha YZF 600R Thundercat Yamha YZF 600R Thundercat Yamha YZF 600R Thundercat

Motocykl prowadził się dość przyjemnie, ale porównując go do nowoczesnych motocykli wymagał od kierowcy użycia siły, aby skręcić. Podobnie jest z wagą- motocykl waży 212 kg, co jak na tego typu sprzęt jest dość dużo. Nie mniej jednak przygodę z tym sprzętem wspominam bardzo przyjemnie.

Jeśli szukasz swojego pierwszego motocykla to Thundercat jest dobrym wyborem. Pamiętaj jednak, że ten motocykl często można znaleźć z „wypadającą” dwójką, więc zwróć na to uwagę podczas jazdy próbnej.

0 104

Dawid Baruch
Dawid Baruch

websitefacebook

Z zawodu jestem informatykiem. Na co dzień zajmuję się programowaniem w języku PHP oraz rozwijaniu aplikacji dla IP.Board. Prowadzę forum internetowe z polskim wsparciem IP.Board dostępne pod adresem www.ipsbeyond.pl. Jestem także pasjonatem motocykli oraz fotografii. Znaleźć mnie możesz na serwisach społecznościowych takich jak Facebook, GoldenLine, Google+, Linkedin, Twitter.