WD-40 specialist motorbike chain cleaner

Wszyscy wiemy jak ważny jest dobry stan łańcucha w naszych motocyklach, ale czy wszyscy wiemy jak dbać o niego? Łańcuch jest elementem, który napędza nasz motocykl, podobnie jak w rowerze łańcuch musi być nasmarowany aby dobrze działał, jednakże samo smarowanie niesie za sobą jeszcze inne niepożądane zjawisko.Zjawiskiem tym jest „obklejenie” łańcucha całym syfem, jaki unosi się w powietrzu łącznie z kurzem i pyłem. Osobiście przy normalnej jeździe tzn. nie w deszczu i nie po piachu, łańcuch smaruję co drugie tankowanie, czyli mniej więcej co 600km. Niestety, ale każde smarowanie sprawia, że na łańcuchu osiadają paprochy chociażby kurzu czy pyłu, który unosi się w powietrzu. W związku z tym postanowiłem przetestować preparat Test WD-40 specialist motorbike chain cleaner, który ma za zadanie oczyścić łańcuch z tego wszystkiego co nie powinno się na nim znajdować 🙂

Mój łańcuch nie był jakoś bardzo obklejony co widać na zdjęciu.

BMW S1000RR - Łańcuch przed czyszczeniem BMW S1000RR - Łańcuch przed czyszczeniem BMW S1000RR - Łańcuch przed czyszczeniem

jednakże efekt końcowy po użyciu preparatu jest zdumiewający.

BMW S1000RR - Łańcuch po czyszczeniem BMW S1000RR - Łańcuch po czyszczeniem BMW S1000RR - Łańcuch po czyszczeniem

Na samo czyszczenie łańcucha nie poświęciłem więcej, jak 5 minut, więc nie jest to duża cena jak za zadbany łańcuch. Dodam, że nie posiadam żadnego stojaka ani nic tego typu, więc łańcuch czyszczę i smaruję metodą „krokową”, tzn. pryskam łańcuch preparatem, przeprowadzam motocykl do przodu/tyłu tak, aby spryskane miejsce przesunęło się poza obręb górnej i tylnej części zębatki, następnie pryskam ponownie i znów przesuwam. Czynność tą powtarzam, aż cały łańcuch nie zostanie oczyszczony.

Jak wypadł preparat Test WD-40 specialist motorbike chain cleaner?

Do samego preparatu podchodziłem z rezerwą, ponieważ wiele firm opisuje jakie to cuda zdziałają ich produkty, po czym efekt tego w cale nie jest taki, jak o nim pisali, czy pokazywali w telewizji. Preparat WD-40 okazał się inny. Początkowo, jak spryskałem fragment łańcucha efekt był praktycznie nie widoczny, ale po krótkiej chwili płyn zaczął ściekać z łańcucha i skapywać na podłoże i okazało się, że daje radę.

Plusy i minusy

Zacznę od minusów, bo znalazłem tylko jeden 🙂 mianowicie wydajność opakowania. W przypadku łańcucha w BMW S1000RR preparat wystarczył na 2 użycia. Dlaczego uważam to za minus? Ponieważ opakowanie tego rozmiaru przy bardziej zabrudzonym łańcuchu niż ja miałem wystarczy na jedno użycie.

Plusy

Do plusów na pewno można zaliczyć efekt, jaki otrzymujemy po użyciu preparatu. Łańcuch został wyczyszczony do czystego metalu dzięki czemu nie musimy nakładać smaru na zabrudzony łańcuch. Preparat nakłada się bardzo prosto, a dzięki dołączonej „słomce” możemy precyzyjnie nałożyć płyn w każdym zakamarku.

Cena produktu: około 30zł za opakowanie 0,4l

WD-40 specialist motorbike chain cleaner WD-40 specialist motorbike chain cleaner

0 28

Dawid Baruch
Dawid Baruch

websitefacebook

Z zawodu jestem informatykiem. Na co dzień zajmuję się programowaniem w języku PHP oraz rozwijaniu aplikacji dla IP.Board. Prowadzę forum internetowe z polskim wsparciem IP.Board dostępne pod adresem www.ipsbeyond.pl. Jestem także pasjonatem motocykli oraz fotografii. Znaleźć mnie możesz na serwisach społecznościowych takich jak Facebook, GoldenLine, Google+, Linkedin, Twitter.